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(Update - Positions filled) We are hiring! | (Mise-à-jour - Complet!) Nous engageons!


(French version follows)

Nine Dots has three openings for developers to join our team. We’re ramping up our numbers as we start planning our next game project. For all three positions, we need people who can work in our office in Quebec City. Contact Guillaume at gbvidal@ninedotsstudio.com with your resume and portfolio to apply.

Game Designer

The main task of the Game Designer is to conceive and document the game systems and mechanics. Since we have a small team, we’re looking for a generalist who can do both game and level design.

Requirements

  • Deep knowledge of video games and the game industry

  • Excellent communication skills, both written and oral

  • Fluency in English

  • Good notions of game feel

  • Past experience working on game projects

Bonus

  • Fluency in French

  • Experience working with Unity

  • Experience building wikis

  • Experience with tabletop or live action roleplaying

Concept Artist

While observing the technical and creative constraints of the project, the Concept Artist designs characters, environment and props in 2D to be used as reference material for the rest of the art team or as marketing assets. This position will last for 6 months with possibility of extension.

Requirements

  • Excellent understanding of anatomy, fashion, architecture, lighting and composition

  • A robust portfolio that demonstrates both creativity and technical proficiency

  • Good knowledge of Photoshop

Bonus

  • Aptitude in graphic design and UI

  • Can use 3D software to quickly do 3D sketches

  • Fluency in French

​Character Artist

Under the supervision of the Lead Artist, the Character Artist creates the 3D models, textures and materials for the characters and creatures to be integrated in the game. Other art related tasks might be expected to perform based on current studio needs.

Requirements

  • A robust portfolio of characters and creatures of varied shape and style

  • Good knowledge of current technical limitations on PC and consoles

  • Can easily adapt to new software and stay current on industry tools

  • Knowledge of PBR material creation

Bonus

  • Knows Unity

  • Good drawing skills

  • Fluency in French

Version Française

Nine Dots a trois ouvertures de poste pour des développeurs souhaitant joindre notre équipe. Nous sommes en croissance afin de nous préparer au prochain projet de jeu. Pour chacune de ces positions, nous avons besoin de candidats aptes à venir travailler dans nos bureaux dans la ville de Québec. Contactez Guillaume à gbvidal@ninedotsstudio.com avec votre CV et votre portfolio pour appliquer.

Concepteur de jeu

La tâche principale du concepteur de jeu est de concevoir et de documenter les systèmes de jeu et les mécaniques. Puisque notre équipe est petite, nous recherchons un généraliste qui peut faire à la fois de la conception de jeu et de niveau.

Critères

  • Connaissances profondes des jeux vidéo et de l’industrie

  • Excellente communication à l’oral et à l’écrit

  • Très bon anglais

  • Bonnes notions du game feel

  • Avoir déjà travaillé sur des projets de jeu

Bonus

  • Bon français

  • Expérience à travailler dans Unity

  • Expérience à construire des wikis

  • Expérience avec les jeux de rôle sur table ou en grandeur nature

Artiste de concept

Tout en respectant les contraintes techniques et créatives du projet, l’artiste de concept produit des illustration en 2D de personnages, d’environnement et d’accessoires servant de matériel de référence pour le reste de l’équipe artistique, ou encore comme matériel promotionnel. La durée de cet emploi est pour un contrat de six mois avec possibilité d’extension.

Critères

  • Excellente compréhension de l’anatomie, de la mode, de l’architecture, de l’éclairage et de la composition

  • Un portfolio robuste qui démontre à la fois créativité et compétence technique

  • Habile avec Photoshop

Bonus

  • Aptitude en graphisme et en interface utilisateur

  • Peut utiliser des logiciels 3D pour produire rapidement des sketchs 3D

  • Bon français

Artiste de personage

Sous la supervision de l’Artiste en chef, l’artiste de personnage crée les modèle 3D, les textures et les matériaux qui seront intégrés dans le jeu. D’autres tâches en lien avec la production artistique pourraient être attendues du candidat selon les besoins du studio.

Critères

  • Un portfolio robuste contenant des personnages et des créatures de styles et formes variés

  • Bonne compréhension des contraintes techniques courantes sur PC et consoles

  • S’adapter facilement à de nouveaux logiciels et se tenir au courant des nouveaux outils

  • Connaissances en création de matériaux PBR

Bonus

  • Connaissance des logiciels Unity et Blender

  • Talents en illustration 2D

  • Bon français

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