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We're hiring!

(French version follows)


3D Animator (contractual)


•                 Quebec, QC, Canada (in house or remote)

•                 Contract

 

Job Description


We are looking for someone talented in 3D animation and motivated to join our development team. You will be responsible for creating character animations that bring our games to life. Your work will directly contribute to the immersive gaming experience we want to offer to our players.

 

Tasks


•     Create high-quality 3D animations for game characters, creatures and objects.

•     Collaborate closely with modelers and programmers to integrate animations smoothly.Participate in the development and improvement of animation processes.

•     Using Blender to create animations.

•     Maintain a high level of quality and consistency in the animations produced.

•     Stay up to date with the latest animation trends and techniques in the video game industry.Stay on top of the latest trends, tools and techniques available.


Qualifications


•     College diploma in 3D animation, or equivalent.

•     1-3 years of experience as a 3D animator, preferably in the video game industry.

•     Proficiency in Blender.

•     Possess rigging/skinning skills.

•     Good understanding of anatomy, movement and animation principles.

•     Ability to work in a team and communicate effectively.

•     Creativity, attention to detail and passion for video games.

•     Knowledge of video game production pipelines and game engines such as Unity or Unreal Engine.


Send your application to Natasha Collin at this email address: ncollin@ninedotsstudio.com

Nous engageons !


Animateur / Animatrice 3D (contrat)


•                 Québec, QC, Canada (En présentiel ou en télé-travail)

•                 Contrat


Description


Nous recherchons une personne douée en animation 3D et motivée à rejoindre notre équipe de développement. Vous serez responsable de la création d'animations de personnages qui donneront vie à nos jeux. Votre travail contribuera directement à l'expérience de jeu immersive que nous souhaitons offrir à nos joueurs.

 

Tâches


•     Créer des animations 3D de haute qualité pour les personnages, les créatures et les objets du jeu.

•     Collaborer étroitement avec les modeleurs et les programmeurs pour intégrer les animations de manière fluide.

•     Participer à l'élaboration et à l'amélioration des processus d'animation.

•     Utilisation de Blender pour créer des animations.

•     Maintenir un haut niveau de qualité et de cohérence dans les animations produites.

•     Rester à jour avec les dernières tendances et techniques d'animation dans l'industrie du jeu vidéo.

 

Qualifications


•     Diplôme d'études collégiales en animation 3D, ou équivalent.

•     Expérience avérée en tant qu'animateur 3D, de préférence dans l'industrie du jeu vidéo.

•     Maîtrise du logiciel d'animation Blender.

•     Posséder des compétences en rigging/skinning.

•     Bonne compréhension de l'anatomie, du mouvement et des principes d'animation.

•     Capacité à travailler en équipe et à communiquer efficacement.

•     Créativité, sens du détail et passion pour les jeux vidéo.

•     Connaissance des pipelines de production de jeux vidéo et des moteurs de jeu comme Unity ou Unreal Engine.


Vous pouvez envoyer votre application à Natasha Collin à cette adresse: ncollin@ninedotsstudio.com



Updated: Apr 29

We're hiring!

(French version follows)


We are currently looking for a tester/dev support to join our team in Quebec City. The opening are for a long-term and full-time employment.


Nine Dots offers a crunch-free environment in which everyone on the team has a noticeable impact on our ambitious games. To make it work however, we need people who are exceptionally autonomous, versatile and disciplined.


Tester/Dev Support

While the primary tasks of a Tester/Dev Support is to test the game and submit bug reports to the team, there are also various tasks that can be requested from team members. Those include but aren’t limited to minor bug fixing in the engine, simple integration of assets, etc. No previous experience is required, but a will to learn is expected.


Requirements

- Good gaming skills

- Deep knowledge of video games and the game industry

- Fluent in French and English

- Ability to discern unintended game behaviors

- High degree of patience and focus


Bonus

- Previous experience as game tester

- Understanding of game development methods (i.e. made mods, studied in relevant   fields, etc)

- Experience with the Unity Engine


Working at Nine Dots means:

- Zero Crunch policy

- Competitive salary

- Insurance (dental insurance included)

- Floating days off


Send your application to Natasha Collin at this email address: ncollin@ninedotsstudio.com

Nous engageons !


Nous sommes présentement à la recherche d’un testeur/soutien au développement pour joindre notre équipe dans la ville de Québec. C’est un poste permanent et à temps plein.


Nine Dots offre un environnement sans crunch (surtemps sur une période prolongée) dans lequel tous les membres de l’équipe ont un impact notable sur nos jeux ambitieux. Pour maintenir ces conditions, nous avons besoin de gens qui sont exceptionnellement autonomes, versatiles et disciplinés.


Testeur/Soutient au développement

Bien que les tâches principales d’un Testeur/Soutient au développement consiste à tester le jeu et à soumettre des rapports de bugs à l’équipe, il y a également des tâches connexes qui peuvent être demandées de la part de l’équipe. Ces tâches incluent mais ne se limitent pas à régler des bugs mineurs dans l’engin, l’intégration simple de certains objets dans le jeu, etc. Aucune expérience n’est requise mais une volonté d’apprendre est attendue.


Prérequis 

- Bonnes compétences en gaming

- Connaissances approfondies des jeux vidéo et de son industrie

- Bilingue français/anglais

- Habilité à discerner les comportements de jeux non désirés

- Grande patience et grande capacité de concentration


Atouts

- Expériences précédentes en tant que testeur de jeux

- Compréhension des méthodes de développement de jeu ( exemple : avoir fait des    mods, études dans le domaine, etc)

- Expérience avec l’engin Unity


Travailler chez Nine Dots signifie :

- Politique anti-crunch

- Salaires compétitifs

- Assurances (assurances dentaires inclus)

- Banque de congés flottantes


Vous pouvez envoyer votre application à Natasha Collin à cette adresse: ncollin@ninedotsstudio.com


Outward, the open-world fantasy role-playing game developed by Nine Dots Studio, is coming to the Nintendo Switch in 2024. 


The Switch release is the culmination of months of hard work between Nine Dots Studio and Sneaky Box, the developer brought on board to lead the efforts to port the game to the Switch. 


"Getting Outward onto the Switch was always a dream for us," said Guillaume Boucher-Vidal, CEO and creative director of Nine Dots Studio. "I'll be quite honest, I had my doubts that a Switch version was even possible." 


Boucher-Vidal pointed to technical limitations fuelling his doubt. 


"Outward is a big game that was made in such a weird context and has some very specific technical limitations," Boucher-Vidal said.  


"The team at Sneaky Box really pulled a rabbit out of the hat with this port. I'm happy that there will be one more way to play our game, and with devices like the Steam Deck and the Nintendo Switch, it's quite fitting that our game is now travel-friendly." 


Outward is an RPG set in the world of Aurai where you take on the role of an ordinary adventurer defending themselves against threatening creatures, braving hazardous environmental conditions, and keeping healthy and hydrated. 


Your journey will take you through cities and dangerous hidden dungeons crawling with formidable enemies as you travel across the untamed wilderness. 


The Definitive Edition contains the base game, along with two DLC’s, “Three Brothers” and “The Soroboreans." 


Key Features: 

  • Survive in the wilds as you explore the land   

  • Play solo or cooperatively online   

  • Dynamic defeat scenarios that react to your context   

  • Constant auto-saving means there’s no turning back   

  • Ritualistic, step-by-step approach to spellcasting   

  • Unique experience with every play through  

Info@ninedotsstudio.com

500 Rue Saint-François E Suite 203, Quebec City, Quebec G1K 2Z4

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